lördag 6 augusti 2011

LÖRDAGKVÄLL PÅ KROGEN

Det är kvällar som den här som gör att jag gillar och orkar med att driva Krogen. Ni vet, dagen seger sig fram. Visst, någon kund lite nu och då, men inte full fart. Och inte så lite att man skulle hinna med städning av förrådet eller något liknande. Sedan kommer stammisarna. De är guld värda. Vi har våra fotbollskillar som har blivit riktiga vänner, vi har mannen som känner sig mer hemma här än hemma. Mannen som retar gallfeber på mig men som innerst inne har ett hjärta av guld. o.s.v. Bekräftelsen och uppmuntran av dessa herrar gör att det är riktigt roligt att jobba lördagkvällar. Sedan har jag ju min syster, som ibland #"¤%((/&%/&%¤/)() driver en till vanvett, men som jag älskar med stora bokstäver. Det är hon och jag mot världen. Nu fortsätter arbetet. Kvällen är lång och kunderna är trofasta. Dags att kränga juice och stor och stark.

Inga kommentarer: