fredag 16 december 2011

2 år med Krogen

Blev det som jag tänkt mig det här med att vara egen? Det finns massor för och emot. Ett litet samandrag av de senaste 2 åren kan bli så här:
Köpa en restaurang/bar. Syster med familj flyttar hit. Slutar en fast anställning med glädje i hjärtat. Visst saknar jag barnen, men inte allt tjafs. Besluten går snabbare. Nya vänner och ett nytt intresse. Fotboll, men bara engelsk sådan. Massor, och då menar jag massor av jobb. En tuff sommar med inget ledigt alls. Lite privatliv. Lite politik. Höst och en vinter som kom tidigt. Syrrans hus kommer. Inbrottsförsök, Milla jagade bort den stackarn. Han sket nog på sig. Sedan en krock av det större slaget. Tur att vi klarade oss. Just det emellan en massa saker som går sönder hela tiden. En vår av förväntan. Hur skulle Hugo se ut. Våren bara försvann. Syrrans hus inflyttnings klart. Lite politik och lite samvaro med vänner. Sommar igen. Mats Rådberg och Rankarna hit. Hur kul som helst. Sommarpersonal i år, så någon dag ledigt. Empan mamma ledig. Det blev ingen Hugo. Det blev världens bästa Ivar. KÄRLEK. Höst och extra personal för Emilie. Syrran i bilolycka. Lite politik. Jimmy får en syster son.Inbrott. Skäms på er om det är de som jag tror. Trodde mer om er än så. Dop. Milla och Jimmy gudföräldrar. A-papper äntligen. Ikväll fira. Det var två år i korthet. Så an kan säga att det är en berg och dalbana. Men jag gillar detta. Mitt nya liv med nätter som man inte kan sova för man undrar hur det ska gå. Sedan löser sig det. Jag mår bra i själen och det är väl det som är huvudsaken. Jag är så tacksam för Krogen. Tänk bara. Utan Krogen ingen Ivar. Säger bara det.

1 kommentar:

veronica sa...

tänk två år! Å inte har jag varot där ännu! Men snart kommer vi! :)