söndag 3 juni 2012

rörigt inlägg

Mitt nya favorit citat är " om man har haft bråttom länge måste man stanna upp och vänta in sin själ". Det är väl inte precis vad jag gör nu. Utan jag rasar på i ett tempo på 120. Hinner kanske andas. Trodde för ett halv år sedan att tempot var maxat, men oj vad fel jag hade. Helt otroligt vad vi människor kan klara av. Vissa saker gör jag för att jag måste; dit hör betala räkningar, fakturera, äta mm. Andra saker gör jag för min skull som; titta på djursjukhuset med min underbara fosterdotter, fb, politiska möten. Men det finns saker som jag inte hinner som jag skulle vilja. Umgås på tumis med maken, hälsa på min bästaste Diana och hennes underbara familj. Vara barnvakt åt min underbara gudson och hjärtat i mitt liv. Men i stort sett så lever jag ett liv jag vill leva.

Men när jag bloggar hinner jag stanna upp och tänka efter. Vad gör jag, vad vill jag göra? Vad har jag gjort i mitt liv?
Jag har nu fyllt 40 och haft mitt kalas.  Och vilket kalas det blev. Några punkter blev inte som jag tänkte. Men det mesta. Och vilken mix av människor som bryr sig om mig. Det vart en helt underbar kväll för mig. Tack till er alla som var med.

Inga kommentarer: