onsdag 6 juni 2012

Trött

Att vara trött kan ibland vara riktigt skönt. Att vara så där trött att inget spelar någon roll. Att allt kan vara så roligt att du bara inte kan sluta skratta. Att vara så där trött att du inte orkar släppa det där tunga som du bär runt på. När kroppen skriker efter att få vara i stillhet. att hjärnan bara klarar av att ta in top modell eller hemmafruar i berverly hills. När man är så där trött att man bara struntar i vad man äter, bara man slipper laga eller hämta maten. Just nu är jag så där härligt trött. Jag vet att jag gjort ett bra dagsverke. Inget som ligger kvar tills imorgon. Och nu ska jag släpa mig upp för trappan och kanske zappa på TV. Annars skiter jag i zappandet och bara tittar på det som råkar visas. Lyssna på fosterdotterns tjat om att hon faktiskt vill vara 18 och få beställa saker på nätet. Lyssna på maken som snart kommer in efter ha sprungit i 45 minuter. Bara vara. Det är skönt. Ny dag i morgon och nya tag. Nu njuta av tröttheten i kropp och själ.

Inga kommentarer: