fredag 4 april 2014

Två liv

Hur hanterar man det här med två liv. Det ena med familj, jobb och vänner. Det andra med min vilja att vara med och påverka hur samhället ska utvecklas eller som vissa säger med lite hån i rösten, POLITIK.

Känner att det finns en massa vilja inom mig. Jag vill men räcker inte till. Det är ju bara att prioritera tänker ni nu. Men... nä det är det inte. Båda sakerna är viktiga för mig. Och det gör att jag måste välja bort något av mig själv. Är det så det ska vara.......

Vad vill jag då? Det måste jag nog få ner skrivet så det inte bara snurrar runt där uppe i kontrollpanelen. Jag vill:
* vara den bästa fostermor som finns.
* umgås med hela min familj.
* att alla som jag tycker om ska veta att jag finns här för dem.
* driva den mysigaste och vänligaste krogen på Åland.
* ha roligt.
* vara engagerad där jag har kunskap och/eller känner nyfikenhet för.
* driva frågor som jag tycker är viktiga.
* gå kurser.
* gå i handledning för att utveckla mig själv.
* vara ärlig och rak.
* stå upp för de svaga.

Ja, det var lite vad jag vill. Två liv. Två sidor av samma mynt. Två olika Milla. Två viljor. Slutsats;
- det borde finnas mer timmar på dygnet.

Inga kommentarer: