lördag 7 juni 2008

STÄDA VARFÖR DÅ?



















Jaha nu har vi Lördag igen. Dags att städa ellerhur. Men varför? Jodå jag vet, det är skönt när det blir fint. Men jag har inte det där flytet som min mamma eller min syster har. De tar i en damtrasa och sedan ser det ny renoverat ut. Hua mig. Hur gör dem? För mig är det en kamp. Det är ju så trist. Jaja efter jag bloggat färdigt är det bara att ta i och börja.

Årets första besök på Soltuna är genomfört. Det var mysigt och gott. Inte lika gott som vanligt men mycket godare än andra ställen. Fosterdottern, mannen och jag var det som firade in sommarlovet.

Nu har jag lust att bjuda hem någon och bara ta en drink, grilla och mysa. Men det blir inget av det ska ju på fest nästa helg till Norrtälje. Där ska vi träffa våra galna kamrater i C.O.W. Western klubben som vi är med i. Det bli umgänge, god mat och musik. Trevlig. På Söndagen åker jag och systerdottern till Helsingfors för att gå på Bov Jovi. Fattar ni BON JOVI. Mina favissar sedan urminnes tider.

nu till städningen.
Ha det bra tills nästa gång.

Inga kommentarer: