fredag 18 september 2009

Jag är jag

Vad många människor som går runt och inte är nöjda med sig själv eller sitt liv. Jag måste tillstå att jag är en av dem. Men är det så det ska vara. Nej, vi är dem i är. Och vi duger som vi är. Jag har under denna vecka som har varit lärt mig en sak, jag måste gå den väg som känns rätt för mig. Det gäller allt från privat till arbete och politiskt. Vad har jag kommit fram till då? Jo ibland måste jag helt enkelt förstå att jag räcker inte till för att göra allt som jag vill. Utan jag måste prioritera för att orka med mig själv. Så denna vecka har jag tackat nej till några uppdrag som skulle varit roliga att hålla på med. På jobbet har jag nu kommit till den punkt att jag prioriterar, och det fungerar bra. Helt underbart att gå på jobb och arbeta med mina små vänner. Politiskt har jag blivit besviken denna vecka. Personer som jag har en stor respekt för (jag har det förtfarande) har reagerat på ett sätt som fått mig att bli besviken. Men jag är nöjd att jag gick min väg och kan med högt huvud stå för mina väl. Så sammanfattningsvis är jag nöj att vara jag. Med mina bra sidor och de dåliga får jag helt enkelt fortsätta att arbeta med. Ha det bra. Nu lockar Bolstaholm och lite senare cowboy livet.

Inga kommentarer: