onsdag 23 september 2009

TRÖTT

Tröttheten har slagit klorna i mig. Jag mår bra i min själ just nu så tröttheten kan inte bero på det. Men något är det, när man längtar efter att det ska bli kväll så att man får gå och lägga sig igen. Orkar ingenting av alla måsten. Så denna vecka har jag tagit time out. Inga möten, inga besök, inga fester, inget och ingenting består min vecka av.

Jag jobbar ju förstås Kan tröttheten bero på att hösten är här? Det tror jag inte, jag gilla ju denna årstid. När kylan biter tag i nästippen och luften är hög och klar. Blåsten som viner runt knutarna. Det är ljuvligt. Jag gillar mitt jobb också. Det är roligt att gå dit. Denna vecka lite extra. Varför? Jo, vi är lite kort om personal och det betyder att jag har lagt undan alla mina måsten som föreståndare och administration Det akuta gör jag, annars är jag bara i barngruppen. Det är underbart. Denna vecka har jag varit ute med dem alla förmiddagar. Det är så skönt. Det finns ju inga dåliga väder bara dåliga väder har mamma och Anna sagt. Och de lyssnar vi ju på.


Nä jag trivs just nu med mitt liv men orkar inte riktigt med det. Vad är det för fel på mig. Jag vill ju bara SOVA. Så nu slutar jag blogga och går till soffan för en liten tupplur innan min älskade make och mitt älskade fosterbarn kommer hem. Jo en sak till som är bra med mitt liv. Igår badade jag första gången i vårt nya badrum som snart är klart:)

Inga kommentarer: