tisdag 28 februari 2012

Frustrerad

Idag har jag massor som vill ut ur mitt huvud. Det är så mycket så jag vet inte vart jag ska börja. Jag väljer MYNDIGHETER.
Jag har inte något emot myndigheter, trodde jag tills idag. Varför kan jag inte bara få sköta mitt. Allt jag begär är att få sköta mitt och min systers och mitt och min makes företag på ett bra sätt. Jag är inte ute efter att lura någon. Jag följer gärna lagar och paragrafer. Men nu får botten vara nådd. Idag på posten fick jag en räkning av ÅMHM. Den var på 150 €. Lanskapsregeringen har bestämt att man ska ta ut en års avgift för att vi har alkoholtillstånd och egenkontroll. När vi ansökte om alkoholtillståndet kostade det 100 €. När vi ändrade det kostade det 100 €. För ända in i hemvete. Samhället vill ha koll på all men kollar inte upp där man vet, och nu menar jag att man verkligen vet att reglerna inte följs. Ta t.ex detta med alkohollagen. Vi som serverings ställe för inte servera uppenbart berusade personer. Hmm, hur många krogar och restauranger följer detta. Jag vet att jag blivit serverad när jag varit uppenbart berusad. Som serveringsställe skall man se till att kunden inte far illa när man går från stället. Hmmm, hur många för fulla blir inte utkastade från ett visst ställe i stan mitt i smällkalla vintern.

Sedan detta som man gör med jordbrukare. Man tar betalt för inspektioner som ska kolla att inte t.ex. djuren inte far illa på en bondgård. Men åker man ut för att titta till djuren. Nix men betalt tar man. Frustration på hög nivå. Nä ett upprop bland alla oss företagare skulle vara på sin plats.

Jag får betala skatt, moms, arbetsgivaravgifter, årsarvode till fan och hans moster. Men hjälp när man behöver det det finns inte på landskapet. Man vill ha våra pengar och vår verksamhet. Men man vill inte att vi ska tjäna några pengar. ADKJFAKJEFIÖJEFÄQI. Fattar ni hur upprörd jag är. Det är mitt parti som sitter där tillsammans med en massa folk som jag hittills sett upp till. Men nu vete f*n hur det är på den punkten. Ni kan skriva upp att när jag frågar om detta då är det dem där andra som bestämt skiten. Vad göra? Men bilen går hyfsat i alla fall.

Inga kommentarer: