söndag 26 februari 2012

Osociala Milla

Till alla er som inte tycker att jag hör av mig tillräckligt. Här kommer min förklaring. Det är inte för att jag inte vill vara tillsammans med er, eller att jag har slutat gilla er som jag inte hör av mig. Men jag räcker inte riktigt till. Min vecka kan se ut så här;
Måndag:
Vaknar rund 6. Väcker fosterdottern och familjen samlas kring frukostbordet. Runt 7 rullar syrran och jag iväg till The Krog in Godby. Där är det, laga mat, baka bröd, fixa salladsbord, duka, diska, duka av, serva folk, brygga kaffe, beställningar, städ m.m. runt 16 rullar vi hemåt. Fixa mat och ät med familjen runt 17. Läxor med fosterdottern. Sedan iväg till styrelse möte till 19. Runt 21-22 hemma igen. SOVA
Tisdag.
Vaknar runt 5. Fara iväg på den älskade vattengympan med älsklings tjejerna. Runt 8 är vi tillbaka på Krogen. Samma procedur som på måndagen. Hemma runt 16.45 Fixa mat och runt 18 kommer fosterdottern hem. Sedan middag och läxor. Stupar i säng runt 22.
Onsdag- torsdag samma visa fast då vaknar jag runt 6.
Fredagar Samma visa igen fast på jobb till 20.00.
Lördagar. Sovmorgon. På jobb först till 12. Men då är det barkväll så vi har öppet till 01. Hemma runt 2 om vi har tur men oftast runt 2.30. Sedan sova en liten stund.
Söndagar öppnar vi först 14. Vilken lyx. Sedan öppet till 20.
Däremellan är det några politikmöten, föräldramöten, Getabetong pappers arbeten. täda, sköta om hemmet, handla.Träffa mamma och pappa. Och lite tv och FB.

Ibland finns en lucka för något annat, och ibland tar jag mig tid för ett Norrtäljebesök eller umgås med någon kär vän.  Men vet ni. Jag har alltid tid mer er mina vänner. Hör av er om ni känner er bortsorterade. Bara så att ni vet, det är ni inte, bara lite undanstoppade i ett hörn av mitt hjärta tills en lite lucka finns. Kram på er.

Inga kommentarer: