onsdag 1 februari 2012

Svårt att förstå

Ibland tar livet en vändning som man inte kan förstå. Det kan handla om en massa saker. Bra och rent ut sagt dåliga. I min hembygd så har det ofattbara hänt. En ung glad kille i sina bästa år har slutat att leva. För mig var han liv. Det sprudlade om honom. Redan som en liten kille utstrålade han energi. I och med hans död har ett sorg täcke sänkt sig över hela Geta. Jag var upp till affären idag, där var det ett sorgligt lugn.

Mitt liv byter riktning nu. Jag vägrar ta allt för givet. Jag tänker våga vara jag. Jag älskar min familj och mina vänner. Jag hoppas att alla tar hand om sig. Tyvärr kommer jag inte att kunna gå på minnesstunden. Men mina tankar finns med hans mamma, pappa, syskon, vänner och familj. Jag tänder ett ljus till hans ljusa minne.

Inga kommentarer: