torsdag 8 maj 2014

Ta ut glädjen i förskott, det enda som kan hända är att du varit glad i onödan

Min underbara systerdotter kom med en underbar present. Eller tre om jag ska vara noggrann. Två med bilder på hennes söta söner och en med ett ordstäv på. Det löd "Ta ut glädjen i förskott, det enda som kan hända är att du varit glad i onödan".

Och det är väl så som man ska leva sitt liv. Så nu är det dags att glädjas. Våren är här och det regnar utanför fönstret. Då kommer det att bli vackert väder snart. Så idag blir det ett varmt och skönt bad med en god bok som sällskap. Sedan ser jag fram mot att sommaren kommer och med den alla glada turister. Häng på Krogens veranda med trevliga stamgäster. Kanske Sture kommer på besök. Vi ska vara lediga i midsommar och då ska vi  bara vara. Kanske det blir en kryssning också......

Jag har också börjat med "goda gärningar". Små saker som människor kan bli glada över. Igår lämnade jag kläder på Emmaus i Godby. Kläder som Millie inte använder längre. I förrgår lämnade jag en pollett i kundvagnen i Maxinge. Jag ler åt folk. Sådana där små saker som gör en annan lite lättare till sinnes.

Nu ska njuta av mina planer. För som sagt det enda som kan hända är att jag njutit i onödan.

Inga kommentarer: