lördag 10 maj 2014

Avsteg från den inslagna vägen

Idag läste jag ett inlägg på Facebook som gjorde mig lite arg och sur. Först tänkte jag att nä nu skiter jag i det där med att vara glad och sprida snällhet. Jag tänkte göra ett avsteg från den inslagna vägen. Men NÄÄÄÄ. Det är bara jag som får lida för det. Så här kommer det glada tankar istället.

De flesta skäller på politiker. Men jag har sett med egna ögon engagemanget hos våra folkvalda.(nu tänker jag landskapsborgen). De går på möten,de sitter i överläggningar, ibland väljer de ett viktigt möte framför det de helst skulle vilja göra. Nu tänker jag inte på de där som ni alla vet att jag gillar och hejjar på. Utan på allihop. Även de där som jag inte gillar. Tänk er att av hela hjärtat vilja vara med och göra gott. De tar av sin tid för din och min skull. Nä, vi borde visa lite mera omtanke om våra politiker. Tyck gärna att de har fel, men hoppa inte på de personligen.

Dagens gladis går till en som orkar kämpa på och vara trevlig och engagerad fast massor tycker att allt han gör är fel. Vem det är, ja det får ni lista ut själva för jag har skickat en gladis till honom personligen.
Ha en bra dag där ute i världen.

Inga kommentarer: