onsdag 20 maj 2009

Maj = fullt upp

Jag gillar att blogga. Men vet ni vad, det verkar som om det som jag gillar hamnar längst ned på listan över saker att göra i maj. För det är fullt upp. Massor med saker på jobbet som skall och borde göras. Jag har räknat ut att jag skulle behöva vara på jobbet 10 timmar per dag i maj för att hinna med allt som jag borde. Självklart är jag inte där så länge. Som en mycket vettig person sa till mig, man måste tänka på sig själv också. Det finns ju ett liv utanför Kotten å. Det finns en familj som vill träffa en, ett företag (GetaBetongPRodukter) som behöver tillsyn och så finns politiken. Just nu har politiken fått stå på väntelistan. Så om någon har lite tid till salu är jag intresserad av det. Nu kommer jag att strunta i alla måsten och ta ledigt 4 dagar. Varför? Jo, jag skall åka och vara med på Slaget i Porshanken i Norrtälje. Jag packar in man och barn i bilen och bara far iväg. Det ska bli underbart. Ladda batterierna och kavla upp ärmarna och köra igång med att beta av listan på allt som måste göras. Men det får vänta till på Måndag. Snart är det semester eller?

1 kommentar:

Matilda sa...

själv har man massor med tid, men jobbigt när man inte kan göra så mycket (som man sku vilja)... så här du nåt som kan göra "stilla sittandes" så sku jag ju kunna ta lite av dina måsten så jag sku känna mig lite mer behövd :-) Ha en trevlig långledighet!