onsdag 6 maj 2009

Tiden bara springer iväg och jag hinner inte med!

Vart tar tiden vägen. Våren har bara fladdrat förbi. Lika så detta år. När man ska fylla år kommer alltid tankarna som undrar vart tiden tar vägen och vad jag har hunnit med. I morgon fyller jag och min mormor år. Mormor fyller 90 år. Undrar vad hon tänker. För mig har detta år faktiskt varit rätt bra. Jag har en familj som älskar mig för den jag är. Jag några få nära vänner. Jag har massor med bekanta. Jobbet är ett bra jobb, till 98 % gillar jag att gå dit. Klart att det finns dagar som är tröga, men i det stora hela trivs jag riktigt bra. Underbara ban och riktigt trevliga föräldrar. Flera av dem skulle jag kunna tänka mig att umgås med. Sedan finns ju min politik som ja bara älskar. Om jag skulle få som jag ville skulle jag hålla på med det heltid.


Vad har ändrats under detta år då? Jo jag har ju börjat blogga. En helt ny värld har öppnat sig. På gott och ont. Huset börjar anta en skepnad som jag gillar. Annars knallar det bara på. Men en sak som är väldigt annorlunda från förra året är att jag nu kan njuta av de framgångar som jag har. Och de motgångar jag har tar inte överhanden. Ingen är perfekt och om man inte gör fel ibland lever man inte och kan inte utvecklas. Så nu ska jag och fira min födelsedag i skuggan av min mormors 90 års dag. Och min födelsedags depp har inte infunnit sig. Det känns verkligen bra. Ha det bra,

2 kommentarer:

matilda.n sa...

grattis på födelsedagen från mig o malvina!

Jenny sa...

Grattis på din födelsedag kramar från Kevin, Moa, Jenny Och Jesper