fredag 1 maj 2009

VALBORG

Igår firade vi Valborg. Och när jag säger firade så menar jag firade. Först gick Jimmy och jag ner till syrrans stuga och började fylla badtunnan och elda. Vi myste och njöt av den underbara dagen. Millie var på Snäckö och Jimmy och jag var ensamma. Vi satt där i solen och njöt av tystnaden. Sedan kom systern och hennes man. Vi satt och småpratade medan vattnet vart varmt. Runt 9-10 tiden var det dags att krypa ned. Oj oj oj vad varmt det var. Alla fyra satt där i baljan och drack mosserande och åt ölkorvs bricka. Till slut vart det för varmt och då gick vi upp i stugan. Sedan var det meningen att vi skulle runda av. Men då dök det upp ett gäng med väldigt trevliga människor. Vi var i gång till runt sex i morse. Nu ska jag och göra landgångar då vi ska "fira" mig. Mormor och jag fyller på samma dag och i år fyller hon 90 år så det är hennes dag. Kram på er och trevlig 1:a maj.

Inga kommentarer: