onsdag 27 juli 2011

vad händer...

Vad skulle hända om jag inte orkade mer? Om jag bara lade mig ner och aldrig steg upp mer. Om jag låg där på sängen och sov eller tittade i taket på ränderna i träpanelen. Skulle det ske något då? Idag känner jag mig trött, trött ända in i själen. Inte beror det på att jag sovit dåligt. Vad skulle hända om jag struntade i allt? Om jag bara flöt med, om jag inte längre var jag? Vad skulle hända om jag satte mig själv först? Om jag struntade i allt och alla. Vad skulle hända om jag bara försvann? Utan ett spår. Skulle någonting ändras här hemma eller skulle allt bara lunka på. Varför tänker jag så här just nu? Varför är jag så trött? Jag lever ett bra liv, med en man som älskar mig. Jag har en firma som jag älskar att vara på. Mitt liv ser ut ungefär som jag vill. Ändå är tröttheten övermäktig. En massa borden och måsten. Imorgon känns det bättre. Det vet jag redan. Men vad skulle hända om jag inte orkade mer?

Inga kommentarer: