tisdag 4 oktober 2011

Det går upp och ner med racerfart

Ena sekunden är man glad medans man blinkar är man jätte nere. Sedan ringer telefonen eller man får en mysig kommentar på FB och då är allt bra igen. Och jag verkar inte vara den enda som har det såhär.
Ja, ja det är svårt att vara människa.
Man annars går bilen hyfsat.

En sak som är roligt just nu är att det är fullspäckat schema på helgerna när det gäller Krogen. Trubadurer, Elvis show, Vinylkväll och fotboll. Allt rullar på. Vi har snart varit ägare till detta ställe i två år. Under de åren har jag blivit gammelmoster, träffat massor med nya människor, förlorat kontakten med några riktigt bra vänner. Fått tre riktigt goda nya vänner. Lärt mig en massa om fotboll. Lagat x antal hamburgare. Carina och jag räknade ut att vi gör av med över ½ ton malet kött undre ett år. Så nog händer det saker hela tiden.

Men ändå... Jag vill ibland stanna upp och bara stiga av detta konsumtions tåg. Jag vill men kan inte. Mera kommer. Ta hand om varandra och bli raggare. För de vet hur man har det KUL.

Inga kommentarer: