fredag 30 september 2011

Politik, kan det vara roligt det???

Jag tror inte att någon av er som föjer min blogg har missat att jag är politiker på fritiden. Ett tag nu har min energi inte riktigt räckt till för att vara 100 % engagerad. Men nu har jag insett att det är från politiken som jag får delar av min energi. Jag gillar att sitta och vrida och vända på åsikter, Jag gillar att umgås med intresserade männsikor, sådana som inte bara vill ha allt serverat. För idagens samhälle skall allt komma prydligt upplagt på ett silverfat. Men så är ju inte livet. Allt smakar bättre om man får jobba lite för det. Jag gillar att umgås även med männsikor som inte alltid tycker som jag. Nu i valtider har jag undrat mycket om jag är i rätt parti. För jag gillar en massa andra politikers idéer och tankar. Men jag har kommit fram till att , JA, jag är i rätt parti för mig. Jag är säker på att jag tycker att vi skall värna om det genuint Åländska, så som språk, kultur och vems flicka är du. Min röst i lagtinget kommer falla på en erfaren, klok och diplomatisk man. Han är en av mina politiska och mänskliga förebilder. Ni som känner mig vet vem jag menar. Det finns fler inom partiet som skulle kunna få min röst. Dit hör Erik, Jp och Camilla. Alla med olika inriktningar i sitt politiska liv. Jag vet också hur jag skulle vilja att regeringen skulle se ut. Centern skulle regera  med Moderater och obundna. Ev skulle även Anders kunna få vara med på ett hörn, för jag tycker att ÅF har hyfsat bra politiker och åsikter.

När vi började med Krogen lade jag politiken lite på is. Men nu längtar jag tillbaka till ÅHS styrelse och till att återigen kasta mig ut i berg och dalbanan som kallas politik.

Inga kommentarer: