söndag 11 september 2011

Iarnrod Grupp och Irland

Om jag skulle vara 18 år, singel och veta vad jag vet idag så skulle jag just nu vara på väg till Irland. Där skulle jag vara ett år. Jag skulle jobba på puben i en liten by/stad. På puben går det en massa original. De dricker mörk öl och sjunger Irländska visor. Någon gång ibland far jag iväg på en konsert med Wolfe Tones. Jag träffar en massa nya trevliga bekantskaper. Lär mig dricka öl (för det gillar jag inte nu).

Men idag är jag snart 40 år och trivs ganska bra med mitt liv. I alla fall för det mesta. Jag skulle inte vilja fara iväg från min bästa vän, min man. Inte lämna Krogen. Så jag minskar ner min dröm till att vara ledig en helg. Brasan sprakar nere i baren. Hela Krogen är full av människor som jag gillar. Man och resten av familjen. Mina fotbollskillar och mina andra riktiga vänner. Vi dricker kaffedrinkar och skrålar tillsammans med Iarnrod. I baren står vår favorit tjej och serverar. Det ska väl inte vara så svårt att få ihop. eller........

1 kommentar:

Erica sa...

Det tycker jag inte! ...att det ska va så svårt, alltså... =)