torsdag 29 september 2011

Jorden snurrar på.

Jag  hänger inte riktigt med och vill inte det heller. Jag skulle vilja dra i handbromsen och göra som Grannen säger. Gå in i mig själv och göra bara det som känns rätt. Vill inte delta i detta konsumtions samhälle. Min familj skrattar år mig ibland. Men varför måste man ändra på saker som fungerar. Varför riva hus som är fina och funktionsdugliga. En massa varför finns i min hjärna nu. Jag tänker inte sticka under stolen med att även jag skulle vilja vara ekonomiskt oberoende. Inte för en massa lyxkonsumtion utan för att kunna vara den jag är med dem jag vill. Min familj skrattade åt mig när jag grät redan som barn när vi fick ny färgtv (ja så gammal är jag) och slängde ut den nya. Nu ska ni inte tro att jag är emot ändringar, men varför ändra när det fungerar.
Snurra min jord
låt mig följa med dig
Jag är lika värnlös som du
Snurra min jord
du får inte ge dig
Jag vet ingen stjärna som du
Snurra så följer jag med
jag vill leva i fred som du
Jag tror på dig jord
och jag följer din stjärnas lag
Gärna natt, men natt blir kanske dag

Inga kommentarer: