torsdag 22 september 2011

502 det är jag det

Nu är det dags för val på vår lilla holme igen. I år ställer jag bara upp i kommunalvalet.
Ni som av en händelse vill lägga en röst på mig ska veta att jag alltid arbetar för det som jag lovar. Att det inte alltid går som jag vill är en annan sak.
Mina "val löften" denna gång är:
En eftermiddags verksamhet för barn åk 1-6. En ledare och fritids verksamhet på Geta skola. Hur detta ska se ut och hur personalen ska se ut tycker jag att skolnämnd och styrelsen tillsammans ska utforma med dagispersonalen.
Geta skola skall bli en samlingspunkt för kommunens invånare. Skolan skall ha förtur under skoltid. Resten av tiden skall kommunens invånare/föreningar ha tillgång till de allmänna utrymmena. Även under lov.
Jag skulle även vilja omstrukturera städning och skötseln av fastigheter, gårdar inom kommunen.
Fortsatt bra äldrevård inom Geta.
Utökat hemvårdstöd till 4 år och ökat hemvårdsstöd.
Arbeta för bättre kommunikationer till Godby. För därifrån går det hyfsat bra med bussar vidare.
Jag kommer även att stöda förslag som vill öka samarbete med andra kommuner eller landskapet.
Bättre vägnät.
Det var några saker som jag vill och kommer att jobba för.

1 kommentar:

Erica sa...

Det där är ganska bra vallöften, tycker jag =)