fredag 23 januari 2009

En lång vecka lider mot sitt slut

Oj oj oj vilken vecka detta varit. Jag skulle ha börjat jobba deltid från och med den 1 januari. Men det har inte gått ännu. Med sjukskriven och tjänstledig personal och nya barn som börjar på dagis är det inte tal om att dra ned på tiden. Denna vecka har det blivit ca 40 timmars arbete. Jag har varit helt slut på kvällarna, men massor har blivit gjort. Vet ni hur mycket skit man samlar på sig på ett dagis? Om inte kan jag berätta att det är massor.

Nu är det dags att ta helg och då ska man bara ta det lugnt eller? Inte vi, vi åker till Norrtälje för att hälsa på Jimmys mormor. Ja min med förstås, men hon är vid gott mod till skillnad mot A. Vi ska hälsa på hos min syster också. Det känns inte bra att inte bara kunna glida över en vardags kväll och bara ta en fika, utan att behöva åka färja. Det är ju min favorit hobby, att sitta och gunga fram och tillbaka mellan Åland och Sverige För förstås ska det ju blåsa i helgen. Ha det bra där ute i den blåsiga världen till nästa gång. Och ni, kan ni inte kommentera när ni i alla fall är inne och läser.

3 kommentarer:

Emilie sa...

TOTALLY! Varför ska allt vara enkelt? Blir inte det lite tråkigt, mån tro? haha. Jag längtar efter POTATISEN :D C ya soon. Puss

Jessica sa...

Du är utmanad av mig, kolla min blogg.

Anonym sa...

Hoppsan...du är utmanad av mig och Jessica, tydligen..:-S

Jasså, du sjukskrivningar igen?!? Trist... Försök tänka på dej själv nu också mitt i allt det där, hördö!!!!! ;-)

Kram på dej