onsdag 11 februari 2009

Hatar och gillar

Idag har jag varit på ett möte på centern och ska på ett möte ikväll som har med jobbet att göra. Det betyder att jag inte hinner hem emellan. Så jag var ut och åt chiliräkor med pasta och sedan hade jag två timmar att slå ihjäl. Jag tog mitt pick och pack med mig och gick upp på centernskansli (där jag nu sitter och bloggar) . På vägen upp mötte jag först G som var på väg på ett möte hon med. Sedan mötte jag R, ja Emilie just han. Han var på väg hem. Så nu sitter jag här på ett av de ställen i världen som jag trivs bäst på.

När jag åt på Sparhallen mötte jag brodern till en centerman som jag känner. Han är jätte dålig, cancer i magen. FAN vad jag hatar cancer (ursäkta min svordom). Den här mannen är en av de trevligaste och snällaste människor som jag någonsin träffat. Hoppas att det kommer att lösa sig trots att det ser nattsvart ut.

Det är konstigt att man kan känna två saker samtidigt. Ett hat mot en sjukdom som verkar ta alla som kommer i vägen för den. Och lycka för att man får vara där man trivs. Livet är bra underligt.

Det är i sådana stundersom just nu, som jag tänker på min kära farbror som tog ifrån oss aldeles för tidigt.

Inga kommentarer: