fredag 12 september 2008

Allvarlig för en sekund

I dagens samhälle skall allt gå så fort. Om man har mobiltelefon tar alla för givet att det alltid går att få tag på personen. På fritiden ska man motionera, umgås, resa, läsa, gå på självutvecklande kurser och allt annat möjligt. Man ska hänga med i tv serier. Det är Lost, Heros, Top Modell, Idol mm. Jag vill bara hoppa av. Prestations kraven är så höga. Varför gör vi detta? Blir vi lyckligare? Och vad gör vi med våra barn? De ska simma på måndag, gå på fotboll på tisdag, dansa på onsdag, gå på teater klubb på torsdag, fredag ska de till kamrater, på lördag ska man ha främmande och på söndag träffa mormor. De kommer hem klockan 16.00 och äter middag. Klockan 18.00 börjar aktiviteterna. självklart blir både barn och vuxna stressade. För mitt i detta ska mamma och pappa också göra sina saker. Nej dra i handbromsen. Gör något men bara det som känns kul. Sätt er sedan ner och var tillsammans. Spela ett spel, måla i målar böcker, åk ut i rymden. Det har jag gjort. Jag har valt nu vad jag vill göra. Jag vill hålla på med min politik, skulle helst göra det på heltid. Jag vill vara med min familj. Jag vill må bra och vara lycklig.
Ha en bra dag. Och krama dem du älskar.

Inga kommentarer: