lördag 27 september 2008

Min älskade pappa


I dag har jag varit och fiskat hela dagen. Vi var på getadraget. Redan lite för 8.00 drog jag, min far och min make iväg till Knutnäs. Jag hade inte tänkt delta i år. För det första var M hemma och för det andra skulle det bli dåligt väder. Men man är väl inte sämre än att man kan ångra sig. Och vilken tur. Vi hade ett underbart väder. Visst var det lite blåsigt ibland, men inte kallt. Och int fick vi några godkända gäddor, men vi fick 8 stycken mindre. Sedan det bästa av allt. Jag har pratat massor med min far under dagen. Det brukar bli en massa skålande, men idag fiskade vi oavbrutet mellan 9 och 16, och då hade vi tid att prata med varandra. Han berättade en massa fiske historier. Och en historia som hade med en frasse, en storebror, en bästis, saxar och is att göra. Ja det var helt enkelt en sådan där dag som fyller på reservbatterierna.

Nu har min käre make farit iväg till grannen. De ska på Getabergen med alla andra fiskare. Om jag gissar rätt kommer han väl hem i morgon bitti precis innan solen går upp. Själv ska jag nu lägga mig framför min TV, umgås med M och äta äppelpaj. Kram på er allihopa.

Inga kommentarer: