onsdag 17 september 2008

Politik politik politik

Just nu består mitt liv av arbete och möten. Jag har avverkat centerns styrelse, överläggning hos landskapsregeringen, personalmöte, Mise och i morgon blir det socialnämnden, nästa vecka blir det skolnämnd, tingsrätten, personalmöte, ÅHS och Mise igen. Varför kan man fråga sig, varför gör jag allt detta? Jag gillar att vara med och påverka samhället. Tänk er att ingen skulle bry sig. Vad skulle hända då? Jag har en stor respekt för den kunskap som flertalet av våra folkvalda har. Om alla skulle förstå vad de gör för Åland. Jag har flera på min lista, både centerpartister och andra, ingen nämnd ingen glömd.

Jag gillar mitt arbete också. Det ger mig en massa energi just nu. Idag fick jag denna kommentar av ett av barnen. -Milla ska du sitta vid vårat bord i dag. -Ja det ska jag. -Jippie, jag tycker om dig Milla. Kan man bli gladare. Så till alla er föräldrar som läser min blogg. Jag gillar era barn skarpt.
Kram på er allihop.

Inga kommentarer: