onsdag 24 september 2008

Vad fort tiden går

Idag är jag hemma med sjukt barn och det har jag inte dåligt samvete för. Det brukar jag ha, men inte denna gång. Det känns faktiskt skönt, men jag har ju inte mått så bra själv på ett tag. Så jag och M sov ut ordentligt. Nu leker hon med barbies i sin säng och lyssnar på smurfhits.

Helgen var ovanlig. Jimmy och jag for i fredags till Norrtälje. Vi var ut och handlade på Lördagen, och efter det var vi till Jimmys föräldrar och mormor. Vi blev kvar hos Aina(mormor) i 2 timmar. Vi skrattade och vart sentimentala om vart annat. Jimmys morfar dog i januari. Det känns som igår. Efter det var vi till min mormor. Hon bor på ett boende för dementa. Dock har hon sina klara stunder. Mormor brukar skratta och vara glad när vi träffar henne, Det gjorde hon också, men inte när vi skulle gå. Då grät hon och sa att det kändes som hon skulle förlora oss. Med tungt hjärta kramade jag henne lite extra och sedan for vi.
Lördag kvällen tillbringade jag med min mor. Vi zappade mellan kanalerna på TV.

Söndag morgon gav Jimmy och jag oss iväg för att komma till Tyresö kyrka där dopet av Maya skulle ske. Det gick riktigt bra att hitta dit, Och vackert var det där. Efter dopet med en av de bästa präster jag varit ned om for vi hem till Lill Milla (det är Mayas mamma) på dop kaffe. På kvällen åkte vi hem till oss.

I måndags var jag hemma med M och igår var jag nämndeman. På kvällen hade jag föräldramöte. Jag hade förberett mig i massor. Gjort powerpoint presentation och dukat upp med kaffe och smörgåsar. Smörgåsarna var kvar efter mötet. Allt gick jätte bra. När mötet var lut sa en av föräldrarna att det var det bästa föräldramöte som han någonsin varit på. Och han har varit på många. Jag blev så glad. Vad kul det är att få beröm när man lagt ned så mycket arbete.

Ja, så rullar tiden på för mig. Nej föresten den rusar förbi.
Så spänn fast säkerhetsbältet och njut av färden. Full fart frammåt.

Inga kommentarer: