måndag 23 mars 2009

Efter regn kommer sol




Tankar efter en underbar helg med massor av kärlek. I fredags när jag kom hem var min syster och hennes man här. De hade startat uppe på vinden. De kom hit till Åland för att hjälpa oss att renovera. När jag kom hem började även jag att måla taket. Hela helgen gick åt till taket och väggarna. (TACK FÖR ALL HJÄLP). Kvällen gick i glada vänners lag. En av mina bästa vänner var över. Tina är en av de snällaste och mest omtänksamma människor som finns. Men på kvällen kom även en annan person över. Jag tror inte att han är välkommen någon fler gång. Han påstod att jag och min syster inte är syskon efter som att vi inte har samma pappa. Idiot. Jag och min syster är så riktiga syskon man kan vara. Vi har växt upp tillsammans och så älskar vi varandra. Lördagen var lugn. Vi åt middag hos mamma och pappa, sedan for vi hem och fortsatte med renoveringen. Kvällen slutade tidigt. Söndagmorgon målade vi de sista listerna och gubbarna satte upp den sista väven. Sedan blev det Wii. Vi bjöd systern och svågern på Wirrans som tack för hjälpen. Sedan till citatet av svågern "Efter regn kommer sol". Det är så här att nu har vi haft 4 som dött i vår närmaste omgivning. Jag har haft det tungt med en annan sak i mitt liv. Det har varit en oerhörd tuff och tung tid i mitt liv. Men nu ser vi solen igen. I lördags utökades släkten med en liten (3995 gram och 53 lång) pojke. Grattis Janne och Marie. Nu har Stig-Jan kommit till jorden. Skönt med lite glädje, äntligen! Ha en bra dag, nu har jag semester i nästan 2 veckor.



1 kommentar:

Emilie sa...

haha aah tydligen :P Men du sa ju att du var en ko? Och hey, jag fattar ingenting :P kom till Norrtan när du är ledig nu då? :P