fredag 6 mars 2009

Sorg på många olika sätt

Denna vecka har två personer i min omgivning givit upp sitt jordeliv. Först var det min äldsta väns farfar som efter en långtid på Gullåsen fick somna in. Han var en gammal man som levt ett gott liv och nu fick somna in. Han var en av de sista kaptener som rundade CapHorn med segel. Sorgen efter honom är naturlig och jag ledsen men som sagt det är livets gång. Den andra som gick bort var partikamrat med mig. En god, snäll och mycket trevlig man. Han liv blev mycket kortare än vad som var menat. Han fick cancer i magen. I går kväll förlorade han mot denna hemska sjukdom. Vila i frid. Jag kommer att sakna hans hand på axel, hans glada skratt och hans vänliga ögon. Just hans död får mig även att sända en extra tanke till min farbror som gick bort för några år sedan och som jag ännu i denna dag känner en stark saknad efter. Och vet ni vad, nu ska Jimmy och jag åka till hans mormor som ligger på sjukhuset. Enligt läkarna lever hon på lånad tid.

Men det finns även ljusglimtar i livet. I dag fyller min älskade syster år. Vi ska dit och gratta henne idag. Det är inte ofta jag saknar Norrtälje nu förtiden. Men just nu så vill jag flytta hem igen. Tänk er att få springa över och ta en fika med henne eller Emilie. Gå på bio eller bara springa ner till grind och hyra en film.

Ja, så ser livet ut för mig just nu. Hur ser det ut för dig?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ledsen för din skull. Här går livet framåt. På jobb igen, ska söka vidare till ny skola.