onsdag 11 mars 2009

Onsdagar gillar jag. Då slutar jag klockan 12.30, åker hem och bara är. Millie kommer hem tidigt och vi har tid för oss själva. Idag är en onsdag. Men döm om min förvåning, när jag kom hem var min mamma, pappa och Jimmy inne. Hjälp min egentid försvann i ett nafs. Missförstå mig inte. Jag älskar dem mer än livet. Men med mitt arbete och med mina fritidssysselsättningar vill jag ibland bara vara ensam. Jag vill ha det tyst. Bara läsa en god bok eller sitta på en stol och stirra rakt fram tills Millie kommer hem. Kanske känns det extra tungt med de arbetsdagar som jag har haft måndag och tisdag. 10-11,5 timmar per dag. Hur orkar våra barn med att vara 10 timmar per dag på dagis. Goa barn, tur att de får vila på dagarna. Nej nu ska jag titta på snön som rasar från taket. Och svara på när pappa undrar vad jag riktigt håller på med. Kram på er alla.

Till T Hoppas både du och bilen klara er från skador i diket. Kör försiktigt det kan vara halt som Millie säger till mig när jag ska någonstans.

1 kommentar:

Anonym sa...

tTack Tack.Det gick bra med både bilen o mig,inga skador.millie har rätt,det är bara krypa fram.kram tina