tisdag 17 mars 2009

Hur man än vänder sig är baken alltid bak

Jag har kommit till den punkt i livet när jag inser att jag inte räcker till. Jag vill vara omtyckt, snäll, vänlig och tillmötesgående Men vet ni vad, det funkar inte. Det finns alltid någon som inte tycker att man räcker till eller duger. Ska dessa människor få suga en på allt som man gillar hos sig själv? Ska dessa personer få en tycka att man är en vedervärdig människa? Jag vet att jag inte är en Gandi eller Nelson Mandela, men vet ni vad? Jag duger som jag är. När jag hamnar i konflikter går jag alltid till mig själv och ser vad som är mitt fel. Ibland till den ytterlighet att jag blottar hela mitt innersta för att få det kastat tillbaka på mig som smuts. Nu är det slut med det. Jag är en god person med bra och dåliga sidor. Och de som inte gillar mig, tufft men det är deras problem! Tack för mig vi hörs när humöret är bättre.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag håller med dig o visst det är jobbit men en sak är iallafall sant.Jag gillar dig.Du har säker dina bra o dina dåliga dagar men som sagt va så gillar jag DIG.Hoppas att jag förklara mig så att du förstår vad jag mena.Kram Tina.S.

Emilie sa...

Jag tycker det är bra att du kommit till den insikten! Man kan inte älska alla, och bli älskad av alla. Men man kan bli älskad av någon, och älska någon tillbaka. Och det är det som är värt något! I love you :)