torsdag 16 april 2009

Kvinna=Komplicerad?

När jag surfade runt på alla olika möjliga bloggar, inklusive min egen, kommer jag fram till en sak. Vi kvinnor är komplicerade. Eller rättare sagt vi komplicerar det för oss själva. I mitt fall tror jag att människor tycker en massa saker om mig. Men gör de faktiskt det? Eller är det bara mina hjärnspöken? Det finns en bloggare som jag njuter av att läsa. I min hjärna var hon en säker tjej som inte tvivlade på sig själv. Jag var helt säker på att hon passade in i ett bestämt fack i min hjärna. Men ack vad fel jag hade. Det visade sig att hon, liksom jag, gräver ned sig i tankarnas virvlade destruktiva dans. En annan av de som jag gillar mest idag hade jag tidigare dömt ut som en stroppig tjej. Vad har jag lärt mig av detta? Jag hoppas att jag inte låter första intrycket ha allt för stor påverkan på mig. Vi kvinnor låter våra hjärnspöken styra oss. Jag hoppas att alla ni som tror er veta vem jag är inte gör som mig tror någonting utan att leta efter människan bakom masken. För det är kanske just jag som skulle kunna bli din bästa vän.

4 kommentarer:

Matilda sa...

Ingen är osåbar =)
Och sedan tror jag att det inte bara är ett kvinnligt problem. Det handlar snarare om ifall man är en funderare eller inte.
Och jag har alltid funderat för mycket. Åt helvete för mycket!

Milla sa...

Nej jag håller med dig om att det inte bara är ett kvinligt problem. Men de facto är att vi är mer känslosamma i uttrycket än männen. De grubblar säkert lika mycket.

Matilda. N sa...

bra skrivet inlägg, man är nog snabb på att dömma andra men som man sedan märker att inte alls är så som man trott bara man lärt känna denna person. samma med en själv ibland, man litar inte alltid på att man duger som man är utan tänker ofta på vad man tror att andra tycker o tänker om en.. knäppt :-)
Hoppas ni får en bra helg, nu ska jag sätta igång med att fixa till 2års kalaset!

matilda.N sa...

måste bara skriva vad malvina sa just när hon såg bilden på dig på bloggen "min Milla" :-) så nu vet du det!midabs