fredag 10 april 2009

Och vilken påsk det blev

Som alla vet som har följt min blogg har jag haft två veckors ledigt från mitt jobb. Vilket i och för sig var skönt. Efter hela tre dagars arbete kom Påsken. En tid för att njuta med sin familj. Det blev Skärtorsdag, en lugn och stilla kväll. Sedan kom Långfredagen, middag hos mamma och pappa. Mysigt som den, passade på att bjuda dem på middag på Påskaftonen. Sedan hem och mysa. Kändes lite konstigt i kroppen, men jag hade ju fått tillbaka min host som jag gått med hela förra året. Klockan 04.00 på Påskdagens morgon var det dag. Vaknade av att jag mådde illa och mycket riktigt, MAGSJUKA. Spydde nästan utan uppehåll till klockan 13.00. Var tvungen att be mamma komma hit och hjälpa mig för Jimmy var tvungen att arbeta. Och självklart blev det ingen matlagning för min del. På kvällen hade jag 39.9 graders feber. Igår mådde jag lite bättre men sov största delen av dagen. Tack gode gud. För när kvällen kom orkade jag vara uppe och titta på TV. Medans jag satt där och tittade hörde jag ett konstig ljud från Millies rum. Och Ja, ni gissade rätt. Nu var det Millies tur. Hon har spytt hela natten och ville bara att jag skulle vara med henne. Så Jimmy gjorde rent inne hos henne och gick sedan och lade sig var det bara för mig att sitta där och trösta och torka spyor. När Jimmy kom upp klockan 8.00 var jag rätt så mör. Nu är läget lugnt. Millie mår fortfarande inte bra men hon har inte spytt sedan i morse. Och jag är TRÖTT. Det verkade vara en riktigt stark bakterie det här. Efter vad jag läst på bloggar har flera barn fått det. Stackars barn, den var grym. Hoppas nu bara att läget stabiliserat sig och inga fler blir sjuka. Hoppas på en bättre påsk nästa år.

Inga kommentarer: