tisdag 7 april 2009

Nöjd ändå


Var idag tillbaka på jobbet efter två veckors ledighet. Kändes konstigt att fara dit, men väl där gick det riktigt bra. En av våra minsta flickor tittade upp och glädjestrålande ropade "titta Milla är tillbaka, jag gillar dig Milla". Kan man bli annat än glad då. Så till er alla som har era barn på mitt dagis, ni ska veta att de är värda allt slit som ni lägger ner på dem. När hon sa dessa ord kom jag ihåg vad det var som fick mig att börja jobba på dagis. Det var inte för slitet med papper, paragrafer, verksamhetsberättelser och budgetar. Nej, det var för att finnas där för barnen. Sitta och läsa en saga när någon kryper tätt intill, spela ett spel när någon förlorar och blir så där jätte arg så man måste avleda dem, finnas till när de klämmer sig i cykeln, busa, leka, vara och tycka om och bli omtyckt av barnen. Ok fattar någon mitt dravel så är det bra. Men det var just det som hände idag. Jag gillar att arbeta med barn och det ska jag fortsätta göra. Så det så. Inte gjorde det något att det var ett underbart väder ute heller. I morgon är en annan dag och nu vet jag vad jag vill. Ha det bra. Kram på er Milla

1 kommentar:

Emilie sa...

BFDJ??? fattar nada :P haha