lördag 13 december 2008

Julfest, jullunch och julkul

Jag älskar julen. Tänk vilken chans vi har att få umgås och bara var med varandra. Visst, det är stress och jäkt, men det blir ju vad vi gör det till. Vi hade julfest på dagis i torsdags. Eftersom att jag var rätt sliten kändes det inte som om det skulle bli roligt. Men skam den som ger sig. Det blev en riktigt lyckad tillställning. Jag har förstått att det fanns ett lite missnöje med att tomten var grå och inte röd. Men för mig klär sig tomten bara i rött på julafton när han ska vara fin. Man kan inte vara alla till lags. Hoppas att alla hade roligt i alla fall. Barnen var jätte duktiga och verkade ha roligt, det är det som är det viktigaste för det är deras julfest.

Igår var jag sedan på ÅHS styrelsemöte. En intressant tillställning. Efter mötet var det jullunch på Ulfsby källarkrog. Jag åt lamm. Ok men jag kan bara inte gilla det köttet. Hjärnspöke eller inte, men det smakar inte gott. Efter det var det fortsatt möte med inbjudna. Intressant men jag kunde knappt hålla mig vaken för att jag var så mätt av det andra som fanns på julbordet.


Jimmy åkte på begravning igår till Sverige och Millie till Lottenberg, så jag är ensam hemma. Kändes lite konstigt igår kväll, men skönt på samma gång. De kommer ju hem imorgon. En sorglig sak har hänt. Min systers katt har sprungit bort. De älskar Tuffs som en liten bebis, så sorgen är stor. Jag håller tummarna att han kommer hem. (Emilie, ge inte upp hoppet).

Ikväll kommer järngänget på julkul till mig. Vi ska sjunga, äta, dricka och ha kul. Ser fram emot det massor.
Trevlig Lucia på er alla!

Inga kommentarer: