tisdag 30 december 2008

Mellandags fundering

Nu är julen nästan över (för den varar ju ända in till påska??). Och hur blev den då? Jo, den blev som jag vill att julen skall vara minus en sak. Julaftonen började hos min mormor på Roslagens sjukhus. Hon fick en skarf av oss. Och när hon satte på sig den såg man min mormor i sitt esse. Knyck på nacken och minen. Jag älskar henne. Sedan fortsatte vi hem till mamma. Där träffades hela familjen utom Millie som var hos sina biologiska föräldrar. Vi åt jul lunch och skrattade och bara hade det bra. Efter det blev del Kalle Anka och tårta. Sedan gick min syster på jobb. Jimmy och jag for ned till sjukhuset där hans mormor låg. Hon amputerade en fot innan jul. Aina fick en tomte av oss (hon är galen i dem). Den ställde hon på bordet och visade att hon gillade den presenten. Där blev vi över en timme. Det var lite svårt att gå därifrån. Efter det for vi till min syster och hennes familj. Där väntade vi med GODIS tills det att systern min slutade jobba. Och sedan tog klapp kalaset fart. Fick massor av paket, men ett av de bästa var det som Emilie hade gjort. Ett album från BON JOVI konserten i somras TACK min allra käraste syster dotter. Sedan for vi hem till mamma och pappa och sov. . fortsättning kommer.

Inga kommentarer: