torsdag 4 december 2008

Tiden springer faktiskt iväg

Idag har Camilla varit hemma. Dunder förkyld. Nu när jag skulle blogga om hur det är att vara förkyld kom jag på att jag inte visste vilket datum det är. Fram med kalendern. Den 4 december 2008. Det är bara 20 dagar kvar till julafton. Jag tycket nyss att det var sommar, men det var det inte. Tiden springer iväg. Mina första dagisbarn gå nu i 9an och är längre än mig. Det var inte länge sedan jag lyfte upp dem och tröstade dem när de gjort illa sig. Min syster dotter är 21 år. Inte heller hon behöver min tröst. De klarar sig bra själva. Det är inte det som är problemet, utan när jag tittar mig i spegeln märker jag inte det där. Inte när jag funderar heller. Eller gör jag det? Jodå visst har jag ändrat mig. Jag roas inte av att springa på krog, jag vill hellre sitta hemma och ha människor på besök. Jag har inte längre samma värderingar. Visst ändras även jag. Och snart är det midsommar. Kram på er allihop.

2 kommentarer:

Emilie sa...

Ja vad ska man säga, det går fruktansvärt snabbt. Och oftast glömmer man att ta vara på tiden när den är som bäst. Saknar dig!

Anonym sa...

Snaps och sill, hej hopp! Men det går ju lika bra att äta på jul! Ha en trevlig helg/B