måndag 18 augusti 2008

Regn, arbete och en underbar familj


"Jag har bara regn hos mig" är en textrad som passar nu. Bilden ovan är tagen i Norrtälje för två-tre veckor sedan. Och sedan dess verkar det som det regnat hela tiden. I går kväll åskade det så att vi hade in en blixt hos min mamma och pappa. Hatar åskan. I natt vaknade jag av att regnet öste ner utanför fönstret. I morse var allt BLÖTT. Nu är ju jag en som gillar dåligt väder annars. Det känns liksom som om själen blir fri under oväder. Men nu räcker det!!!

Började jobba idag. Kändes inget roligt när jag for iväg i morse. Men döm om min förvåning. Det var riktigt roligt att vara tillbaka på jobb. Barnen, arbetskamrater och andra som man träffar. Jag är nog ingen eremit iallafall.

Nu till min familj. Varför är de underbara;
Min man- ställer upp till 100 % och så älskar han mig.
Min fosterdotter- hon påstår att jag är världens bästa. Tänk er hennes kramar och pussar.
Min mamma- hon har alltid tid för mig.
Min pappa- honom kan man alltid lita på. Är det en kris är han det bästa som finns.
Min syster- min bästa vän.
Min systerdotter- hon är ängeln i mitt liv, har varit det i snart 21 år.
Min systers man- behöver man skratta är det bara att bjuda hem honom.

Jag är lyckligt lottad. Jag har det mesta man kan begära av livet. Det finns bara ett hål att fylla och det är mitt nya mål.

Krama dem du älskar.

Inga kommentarer: