fredag 8 augusti 2008

Torrläggning

Ute strömmar regnet ner, syrran & mamma påstår att det är deprimerande. För mig känns det som en ur sköljning av min själ. Det är skönt när det regnar och det är skönt att gråta. Gråten är ventilen som gör att man står ut. Var inte rädda att gråta utan gör det och gå sedan vidare. Vidare ska också jag gå. Sommaren har varit relativt lugn men i onsdags var det inte det. Nubbarna hälldes in och igår var jag bakis. Jag har kommit underfull med att jag tycker om att festa och ha kul men jag hatar dagen efter. Därför ska jag hålla upp med spriten ett tag. Bara för att jag vill det.

Semestern börjar närma sig sitt slut och det är dags att gå tillbaka till jobbet om en vecka. Jag vill inte. Det är underbara barn på mitt dagis, men ska jag jobba med det hela mitt liv. Nej, jag vill inte, jag vill vidare. Ett tag till blir jag ju kvar, mest för att jag älskar de där barnen. Jag kan inte skriva om dem här för jag har ju tystnadsplik. Men vart och ett av de små livet har framtiden i sina händer. Hoppas att det går bra för dem. Vi har en blivande president, en journalist, en bonde ja alla har de en ljusframtid.

Låt regnet ösa ner, kryp ihop i din soffa och njut. Glöm inte att tala om för de som du älskar att du gör just det. Njut av ditt liv. Det ska jag göra.

Tills nästa gång.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Och en sjungerska, glöm inte henne. Som dessutom ska heta Amy Diamond när hon blir stor...

Milla sa...

Man kan inte glömma henne. Skulle inte förvåna mig ett dugg om hon blev sjungerka.