söndag 31 augusti 2008

Söndag morgon

Vaknade ganska tidigt i dag. Faktiskt lika tidigt som på vardag mornar. Ville sova vidare men det bara gick inte. Tankarna bara snurrade i mitt huvud. Inte vanliga tankar om hur livet ser ut, vad vi ska äta idag eller jobb. Nej politik. Jag kan ju inte vara riktigt frisk. Att en söndag morgon klockan 6 börja tänka på hur ÅHS personal struktur ser ut och hur man skulle kunna göra för att få den smidigare.

Det var bara att inse att jag var klar vaken. Så jag steg upp och satte mig vid datorn. Då försvann allt vad ÅHS heter. Spelade lite, bloggade lite, läste lite bloggar.

Vad ska jag göra idag? Vet inte. Men just nu känns det som om jag kastar bort mitt liv på en massa saker som inte betyder något. Jag är säkert i en sådan period. Jag brukar ju hamna här ibland. Vad är meningen med livet. "Äta, jobba, sova, dö" eller? Jag vet inte. Tro nu inte att jag är deppig eller ledsen. Vet ni vad? Jag mår konstigt nog bra. Det brukar jag inte när jag hamnar i dessa grubblerier, men nu gör jag faktiskt det. Jag gillar mitt liv. Min man, min familj, mitt jobb och min politik.

Är det kanske det som är meningen med livet; Att göra det man trivs med? Har ni några kloka ord att dela med er så gör gärna det.

Ett beslut som jag har kommit till är att alla människor får vara som de vill och energitjuvarna skiter jag i.


Kram på er alla.

1 kommentar:

Emilie sa...

Good for you, rensa bort energitjuvarna, dom upptar bara en massa dyrbar tid! F**n va vi är bra. Älskar dig!