tisdag 26 augusti 2008

Trilskande dator

Vad fort det går att bli bloggare. Kändes jätte konstigt när min dator inte ville det jag ville. Men nu är vi sams igen.

På fredag ska jag på styrelse möte för ÅHS. Jag blir helt förundrad vilken bra sjukvård vi har. Oftast får dessa människor som jobbar inom sjukvården bara höra det som vi tycker är dåligt. Men de är engagerade och kunniga. På fredag är det budgeten som ska upp. Hur mycket får vården på Åland kosta? Jag kan inte låta bli att fundera på vart jag som skattebetalare vill att min pengar ska gå. Hur mycket är vi beredda att betala för att ha världens bästa sjukvård? Alla inom systemet är beroende av varandra. Läkare - sköterskor - närvårdare - städare - kökspersonal - vaktmästare - chefer. Alla behövs de, utan ett enda led faller hela systemet.

Ha en bra dag.

1 kommentar:

Emilie sa...

hey min kloka moster :) jag finns här bakom hörnet as Sue Ellens Heart and Mind, kolla in mig. Älskar dig.