lördag 1 november 2008

ALLHELGONA HELG

Det är ett tag sedan jag uppdaterade min blogg, men idag känner jag mig lite inspirerad igen.


Det är allhelgonahelg och tankarna på de nära och kära som inte finns hos oss längre knackar på. I morse när jag vaknade hade jag drömt om två personer. Det märkligaste att de var inga som jag brukar tänka på. Det var min mormors sambo Sven som varit död i 17 år och Brutus som varit död lika länge. Att de var just dessa två var märkligt. De var på vår vind och hade en massa åsikter om hur vi ska renovera där. Jag saknar dem båda två. Sven saknar jag för han var som den morfar som jag aldrig lärde känna. Han var speciell. Och Brutus var härifrån Geta. Han var en mycket speciell man. Han var snäll och han hade sin egen speciella stil. När jag konfirmerade mig fick jag tulpaner av honom.

Det finns flera människor som jag tänker på idag. Min farbror som dog alldeles för tidigt, min farmor, Svea och Hjalmar, Jimmys morfar Ragnar och min fasters man. Ja, mina tankar går till dem. Trots att de inte finns kvar här hos mig betyder de fortfarande massor. Min tanke går också till dem som betytt mycket för mig men som jag aldrig han träffa. Min pappas mormor och morfar och min egen morfar. Minnet av dem är nära. Ha en skön helg och krama dem som ni håller kära.

Inga kommentarer: