onsdag 26 november 2008

Lyckligt lottad

Ibland kan det komma för mig att jag inte är tillräckligt tacksam. Varför undrar ni nu. Jo, jag har två underbara föräldrar som ställer upp i vått och torrt. Mamma som alltid finns tillhands när man behöver tröst och som vill göra mitt liv så lätt som möjlig. Och pappa som är min klippa i livet. När stormen river som mest vet jag att han står stadigt med båda fötterna på jorden. Visst ska vi alla som känner att våra föräldrar är bäst i hela världen vara tacksamma för varje dag som vi får ha dem kvar i våra liv. Vad beror nu detta på att jag har dessa funderingar? Jo min mamma ligger på KS och skall undersöka ett blodkärl i hjärna. När jag var liten var hon jätte dålig och jag hanterade inte det så bra. Jag stängde av. Den känslan fick jag idag också. När jag är orolig då blir jag arg på min mamma. Jag vet att det inte är så smart, men jag blir det. Jag älskar henne så otroligt. Jag håller alla tummar och det ska gå bra imorgon. Jag är lyckligt lottad. Jag har föräldrar, man, syster, systerdotter och en massa människor som faktiskt ställer upp när det gäller och det är det viktigaste. Allt annat är bara utfyllnad. Ha det bra.

1 kommentar:

Emilie sa...

Absolut. Vi får hålla alla tummar och tår vi har för att det går bra. Och man ska inte tänka på saker man inte har, utan på de saker man har :) Puss