fredag 7 november 2008

Skarvar, nedläggning och resa

Nu undrar säkert alla vad som hänt i Millas huvud. Om det är värre ställt än vanligt. Jag kan svara er alla som undrar, nej då det är som vanligt. Här kommer förklaringen.

Skarvar: I morse när jag simmade (varje tisdag och fredag, visst är jag duktig) var den vanliga gruppen av män i sina bästa år där. Det är ett gäng på runt tio män från Norra Åland som simmar samtidigt som mig. De verkar ha det riktigt trevligt, de skrattar och simmar, vilket måste vara bra för hjärtat. I morse i alla fall när e simmade fram kom bilden av Skarvar upp i mitt huvud. Så nu kallar jag gänget för Skarvgänget, och endast för att de är så många och simmar i flock. De är trevliga män allihopa!

Nedläggning: I tidningen Åland gick det att läsa idag om att Finströms kommunstyrelse beslutat att förorda nedläggning av Pålsböleskola. Det är trist att kommunerna har så dålig ekonomi att de inte har råd att hålla småskolorna öppna. Det är många som tycker att vi ska slå ihop kommunerna. Jag håller inte med. För om vi gör det kommer det snart finnas bara en skola kvar på Norra Åland och så vill åtminstone inte jag ha det.

Resa: Ikväll tar jag min man och mitt fosterbarn under armen och far till Norrtälje. Där ska vi träffa släkten och titta på kakel till vårt efterlängtade badrum. JIPPIE.

Ha det gott allihopa.

Inga kommentarer: