fredag 14 november 2008

Normal? Nehä!


Den här veckan har varit rörig. Jag har jobbat, varit på fullmäktigemöte, lagat mat, nattat barn, simmat, varit på 4 möten i Mariehamn. Och vad har jag gjort nu. Det ska jag nu berätta för er. Jag har jobbat 10.00-17.00 passet idag, dvs att jag har stängt dagis. Barnen gick hem i rasande fart. Till mellanmål hade vi 4 barn kvar. Det sista barnen gick hem vid 16.00. Och då skulle alla normala människor gå hem och ta fredag. Men är Camilla normal? Tänk efter noga! Nu till svaret; NEJ!!!! Utan jag hade börjat sortera vårt arbetsmaterial och tyckte att det gick så bra att när mina sista tjejer gick hem fortsatte jag. När klockan var 17.00 var jag inte färdig. Utan jag fortsatte städa skåpet som varit mitt dåliga samvete sedan förra terminen. Men NU är det fint. Jag städade till och med lite på kontoret. Jag vet inte vad som hänt med mig. Jag som aldrig brytt mig om oordning och ett litet kaos blir irriterad och sur över det nu mera. Vad har hänt? Har Milla blivit vuxen? Kan någon svara på det. I alla fall slutade jag arbeta klockan 17.45. Så nu ska jag ägna mig åt min man. Vi är ensamma i helgen och ska bara vara. Ha det bra tills nästa gång.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppsan!! Tänk så det kan bli...;-)

Har tänkt på er på dagis flera gånger de senaste dagarna. Måste komma o hälsa på snart. Har ni mycke inplanerat i veckan??

Karm från oss