söndag 16 november 2008

Nu känner jag igen mig igen


Sedan vi flyttade hit till Åland har jag mer och mer blivit en som drar sig tillbaka från socialt umgänge, förutom politiskt. Men nu har det börjat att ändras. För ett par helger sedan bjöd vi hem några grannar på sing star och trevligt umgänge, vi har varit ut med Anna och Åke och vi var på Rosa Bandet galan med Camilla och Anders. Nu i helgen fick jag en ingivelse och bjöd in ett par på pinakle (kortspel). Och idag bjöd vi in vår (snart) granne och hans pappa på kaffe och äppelpaj. Det känns faktiskt skönt att åter igen ha folk i huset. Inte bara när det är fest, utan bara att vara.

I helgen har Jimmy och jag också varit ute på tomten och fixat. Igår var vi ute i regnet och tog bort taggbuskar och ansade syrenen. Idag satte vi blomlökar. Ja man kan tro att Milla slagit sig i huvudet. Jag som aldrig har brytt mig om sådant tycker nu att det är Jätte rolig. Nu ska mamma och jag åka efter Millie från Lottenberg och sedan åka till Sparhallen. Ha det bra.

Inga kommentarer: